معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: دکتر حسین انصاری عضو هیات علمی این دانشگاه به عنوان یکی از دانشمندان یک درصد برتر دنیا انتخاب شد.

حسین انصاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر نورمحمد بخشانی دوشنبه ۲۹ اردیبهشت بیان کرد: این دانشمند برتر سیستان و بلوچستان تاکنون پژوهش‌های اثر بخشی را در زمینه بیماری‌های واگیر، غیرواگیر، اعتیاد و مصرف دخانیات انجام داده که مبنای این رتبه بندی، گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استناد در پایگاه اطلاعاتی web of sciences  است.

وی افزود: طبق نتایج این رتبه بندی در ماه می ۲۰۲۰، حسین انصاری با چهار هزار و ۲۷۸ استناد و متوسط ۳۳ و چهار دهم استناد به ازای هر مقاله، برای اولین بار از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جزو این فهرست قرار گرفت.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تا کنون ده‌ها مقاله از انصاری در مجلات معتبر ملی و بین المللی به چاپ رسیده است.

این مسئول تصریح کرد: انصاری مدیر گروه اپیدمیولوژی و آمار زیستی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال ۸۴ به عنوان نفر اول و دانشجوی برتر دوره کارشناسی ارشد در رشته اپیدمیولوژی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز فارغ التحصیل و حاصل پایان نامه این دوره منجر به چاپ ۶ مقاله در مجلات معتبر داخلی و بین المللی شد که شامل پیشنهاداتی در خصوص نحوه درمان و مدیریت بیماران تالاسمی ماژور بود.

بخشانی بیان کرد: در همان سال فارغ التحصیلی به عنوان عضو هیات علمی با دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همکاری و در کنار آموزش، تحقیقات خود را در زمینه اپیدمیولوژی تغذیه و بیماری‌های چشمی شروع کرد که منجر به چاپ ده‌ها مقاله در مجلات معتبر ملی و بین المللی طی سال‌های ۸۴ تا ۸۸ شد.

وی گفت: وی در سه سال متوالی به عنوان پژوهشگر برتر دانشکده بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انتخاب و در سال ۸۸ با رتبه دوم کشوری در دوره دکترای تخصصی اپیدمیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته شد.

کد خبر 512883

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha